söndag 6 augusti 2017

Sommarens sista dag

I morgon är min semester slut och jag ska tillbaka till arbetet.

Ska man sammanfatta sommaren 2017, så skulle jag säga nördsommar.
För i sommar har jag varit riktigt nördig. Jag har avverkat alla Star Wars filmer, varit på Star Wars-utställning i London, varit arkitekturnörd i London, politikernörd under Almedalsveckan och unnat mig många nördiga saker under sommaren vad det gäller kläder, media och inredning.

Unna sig är för övrigt årets mening. Jag unnade mig i år 5 veckors vila, tidigare har jag bara haft 4 veckor. Jag unnade mig att åka för första gången utanför norden till min tonårs-drömstad London.
Jag unnade mig att bara tänka på mig själv under sommaren. Jag har överröst mig själv med lyxigheter, men i många fall inte på så kostsamma sätt.

Men nu börjar hösten för mig.
En höst med jobb, hockey och förhoppningsvis nya saker att unna mig. För det kändes som ett genidrag att i sommar investera i mig själv.
Det gav mersmak att fortsätta.

Inga kommentarer: